Організація
навчально-виховної діяльності в центрі здійснюється
згідно з Орієнтовним положенням про організацію і проведення виховної
роботи в професійно-технічних
навчальних закладах, затвердженим
наказом Міністерства освіти і України від 16.04.2002 № 257 та відповідно
до розділу
«Виховна робота» плану роботи
центру на навчальний рік, який розглянуто і
схвалено на засіданні
педагогічної ради та затверджено директором.
Планом передбачено вивчення
особливостей розвитку учнів, їх нахилів та інтересів
у різноманітних
видах позаурочної
діяльності, створення умов для задоволення пізнавальних інтересів
і нахилів учнів, комунікативних потреб, творчої діяльності, формування культури поведінки
та праці.
Щомісяця заступником директора з навчально-виховної роботи розробляються плани виховної
роботи, які
затверджуються директором.
Методичну комісію
керівників навчальних груп очолює Крутько Т.О. Згідно
з планом роботи цієї
структури на навчальний рік
відбуваються засідання та ведуться протоколи з ухваленням відповідних
рішень. Визначено загальну методичну проблему комісії – «Формування
в здобувачів освіти життєвих цінностей, навичок здорового способу життя, моральної
свідомості та підготовка молодого висококваліфікованого робітника до активної
соціально-значущої діяльності в сучасних умовах» та індивідуальні методичні
проблеми, над якими працюють керівники навчальних груп.
Керівниками
навчальних груп ведуться журнали планування та обліку виховної роботи. У центрі
відбуваються виховні заходи з різних напрямків: огляди-конкурси «З Україною в
серці», «Багатогранність таланту», уроки мужності «Час народжує нових героїв»,
акції «Зроби червоний мак – символ перемоги», «Голуб – символ миру», «Зробимо
Україну чистою», флеш-моби «Я – PROFI», «Україна вишивана», «Війна,
якої немає», «Навчайся та працюй в Україні», екологічні бесіди, фотоконкурси,
виставки творчих робіт учнів та педагогів центру, вивчення народних свят та
обрядів, виховні години «Українець – це на все життя», «Я і моя держава»,
«Великі права маленької людини», «Живемо в правовій державі», «А Сотню вже
зустріли небеса», «Багатолика Європа», «Екологія і здоров’я», «Мої моральні
принципи», «Здоровим бути модно» тощо.
У
методичному кабінеті накопичені доробки керівників навчальних груп, які
систематизовані в портфоліо. Періодично у Всеукраїнських виданнях друкуються
найкращі методичні напрацювання.
У
навчальному закладі діє учнівське самоврядування «Перспектива» у формі окремих
центрів, за діяльність яких відповідають координатори з числа педагогічних
працівників. Члени учнівського самоврядування беруть активну участь у житті
навчального закладу.
З
метою реалізації змістовного дозвілля учнів, виявлення талановитих та
обдарованих учнів, розвитку здібностей в центрі організовано роботу 2 гуртків
художньої самодіяльності: літературно-драматичного гуртка «Крила» та гуртка
естрадної пісні, 2 спортивні секції – з волейболу та настільного тенісу,
бібліотечного клубу «Етикет» та 11 предметних гуртків. Ведуться журнали обліку
гурткової роботи, плануюча документація. Середній відсоток
охоплення гуртковою роботою – 69 % від загального контингенту, залучаються до
роботи гуртків учні з соціально незахищених сімей, учні-сироти та учні, позбавлені
батьківського піклування, учні, які потребують додаткової індивідуальної
роботи, учні з особливими потребами.
Для
проведення позаурочної роботи в навчальному закладі створена необхідна
матеріально-технічна база: актова та читальна зали, бібліотека, спортивний зал
та майданчик.
Колектив
центру плідно співпрацює з міським центром соціальних служб сім'ї, дітей та
молоді, громадськими організаціями – «Клінікою, дружньою до молоді»,
волонтерами громадських організацій.
Гуртківці
беруть результативну участь в обласних оглядах-конкурсах позаурочної виховної роботи,
займаючи призові місця. Інформація про досягнення учнів оперативно розміщується
на інформаційному стенді у холі центру та на сайті навчального закладу.
Щорічно
в центрі навчається близько 30 учнів-сиріт та позбавлених батьківського
піклування, складено соціальний паспорт центру, що дозволяє оперативно
вирішувати питання соціального захисту здобувачів освіти. Ці учні знаходяться
під постійною опікою адміністрації, педагогічного колективу центру, залучаються
до участі в громадському житті навчального закладу.
Соціальним
педагогом, практичним психологом центру приділяється значна увага роботі з
учнями соціально незахищених категорій, схильними до девіантної поведінки та
учнями, що опинились у складних життєвих обставинах. Здійснюється
психодіагностична, психокорекційна, розвивальна, консультаційна, просвітницька,
координаційна робота з цими учнями.
Забезпечені
одноразовим гарячим харчуванням всі учні-сироти, позбавлені батьківського
піклування, учні з особливими потребами, учні із малозабезпечених сімей. У
центрі функціонує їдальня – навчально-виробнича майстерня.
Відбувається
міжнародна співпраця з благодійною організацією «Піренеї Комменж» (м.
Сен-Бертран де Комменж, Франція), пріоритетом якої є обмін досвідом у сфері
професійно-практичної підготовки, підвищення освітньо-кваліфікаційного рівня
педагогічного колективу, модернізація освітнього процесу, благодійна допомога
французького фонду учням центру з соціально незахищених сімей. За період
співпраці під патронатом асоціації знаходилось 90 учнів.
У
навчальному закладі є медичний пункт. Медичний працівник, яка працює від
Чернігівської міської лікарні №1, проводить активну просвітницьку роботу з
учнями та педагогами. Адміністрацією центру двічі на рік закуповуються
необхідні медикаменти.
Власного
гуртожитку центр не має. Близько 43 % учнів проживає в гуртожитках
Чернігівських вищого професійного училища побутового обслуговування та Чернігівського
професійного ліцею залізничного транспорту. Створена дієва
система контролю за цими учнями.
У центрі
працює Рада профілактики правопорушень на чолі
з директором, у складі,
якої представники
батьківського
комітету, учнівського самоврядування, медичний працівник. Рада діє
згідно з положенням, планом роботи, ведуться протоколи засідань.
Відповідно до рішень видаються накази про винесення
попередження, доган учням за порушення правил внутрішнього розпорядку центру,
активізується робота по профілактиці та попередженню правопорушень.
У роботі
з батьками переважають індивідуальні
форми: листи, телефонні
розмови, зміст
яких фіксується
в окремому журналі,
їм надсилаються
запрошення до навчального закладу для вирішення питань щодо активізації
виховного впливу. У центрі
діє батьківський комітет.
Щоденно, щомісячно
ведеться облік
втрат навчального часу, аналізуються
і здійснюються відповідні заходи до учнів, які мають пропуски занять без
поважних причин.
На засіданнях
педагогічних рад періодично розглядаються питання виховної
роботи: «Стан правової
освіти та превентивного виховання учнів центру», «Протидія булінгу в
учнівському середовищі», «Роль педколективу, сім’ї, громадськості у вихованні
фізично здорової та духовно багатої особистості», «Аналіз проявів агресивності
учнів за результатами діагностики», «Стан виконання заходів щодо реалізації
Національної стратегії з оздоровчої рухової активності».
Планування та організація
виховного процесу, рівень загальної культури та стан дисципліни
учнів, контроль за виховною роботою відповідає встановленим вимогам.
Організація
навчально-виховної діяльності, соціального захисту
учасників
освітнього процесу.