Для здійснення планового контролю навчальної роботи викладачами розроблено комплекти тестових завдань, контрольних робіт, комплексних контрольних робіт. Оцінювання загальнопрофесійної, професійно-теоретичної, професійно-практичної підготовки учнів здійснюється згідно з критеріями 12-бальної шкали оцінювання навчальних досягнень учнів, слухачів та заноситься до журналів обліку теоретичного і виробничого навчання.
Критерії оцінювання навчальних
досягнень здобувачів освіти
З метою дотримання єдиного
підходу до оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти знання оцінюються
як з теоретичної, так і з практичної підготовки відповідно до 12-ти бальної
шкали за такими критеріями:
Початковий рівень
1 бал – здобувач освіти володіє
навчальним матеріалом на рівні елементарного розпізнавання і відтворення
окремих фактів, елементів, об’єктів, що позначаються здобувачем освіти окремими
словами чи реченнями.
2 бали – здобувач освіти володіє
матеріалом на елементарному рівні засвоєння, викладає його уривчастими
реченнями, виявляє здатність викласти думку на елементарному рівні.
3 бали – здобувач освіти володіє
матеріалом на рівні окремих фрагментів, що становлять незначну частину
навчального матеріалу.
Середній рівень
4 бали – здобувач освіти володіє
матеріалом на початковому рівні, значну частину матеріалу відтворює на
репродуктивному рівні.
5 балів – здобувач освіти володіє
матеріалом на рівні, вищому за початковий, здатний за допомогою викладача
логічно відтворити значну його частину.
6 балів – здобувач освіти може
відтворити значну частину теоретичного матеріалу, виявляє знання і розуміння
основних положень, за допомогою викладача може аналізувати навчальний матеріал,
порівнювати та робити висновки, виправляти допущені помилки.
Достатній рівень
7 балів – здобувач освіти здатний
застосовувати вивчений матеріал на рівні стандартних ситуацій, частково
контролювати власні навчальні дії, наводити окремі власні приклади на
підтвердження певних тверджень.
8 балів – здобувач освіти вміє
порівнювати, узагальнювати, систематизувати інформацію під керівництвом викладача,
в цілому самостійно застосовувати її на практиці, контролювати власну
діяльність, виправляти помилки і добирати аргументи на підтвердження певних
думок під керівництвом викладача.
9 балів – здобувай освіти вільно
володіє вивченим обсягом матеріалу, в тому числі і застосовує його на практиці;
вільно розв’язує задачі в стандартних ситуаціях, самостійно виправляє допущені
помилки, добирає переконливі аргументи на підтвердження вивченого матеріалу.
Високий рівень
10 балів – здобувач освіти
виявляє початкові творчі здібності, самостійно визначає окремі цілі власної
навчальної діяльності, оцінює окремі нові факти, явища, ідеї; знаходить джерела
інформації та самостійно використовує їх відповідно до цілей, поставлених
викладачем.
11 балів – здобувач освіти вільно
висловлює власні думки і відчуття, визначає програму особистої пізнавальної
діяльності, самостійно оцінює різноманітні життєві явища і факти, виявляючи
особисту позицію щодо них; без допомоги викладача знаходить джерела інформації
і використовує одержані відомості відповідно до мети та завдань власної
пізнавальної діяльності. Використовує набуті знання і вміння в нестандартних
ситуаціях.
12 балів – здобувач освіти
виявляє особливі творчі здібності, самостійно розвиває власні обдарування і
нахили, вміє самостійно здобувати знання.
Як результат освітньої діяльності
минулого навчального року можна визначити, що рівень навчальних досягнень учнів
КЗ «Чернігівський центр ПТО» в середньому склав 7,8 балів.
Забезпечення якості освіти та
освітнього процесу в ЧЦ ПТО є динамічним явищем, що розвивається,
удосконалюється, оновлюється, змінюється на вимогу сьогодення.
У рамках внутрішнього контролю
відповідно до графіку навчального процесу центру на 2022-2023 н.р. та з метою
визначення якості знань учнів і рівня викладання навчальних предметів з
професійно-теоретичної підготовки в центрі проведено зріз знань.