Ви увійшли як Гость | Група "Гості" Вітаємо Вас ! | RSS
Меню сайту
Пошук
Архів записів
Головна » Сторінка абітурієнта » Офіціант. Бармен

Офіціант. Бармен

     Офіціант.

Офіціант (від латинського officians - службовець) - працівник ресторану, кафе, бара, їдальні, закусочної, підприємства харчування в туристичних комплексах, готелях і на транспорті, що подає страви відвідувачам. В обов'язки офіціанта входить сервіровка столу, зустріч відвідувачів, знайомство їх з меню, у разі потреби - поради у виборі страв, одержання замовлення, передача замовлень у гарячий і холодний цехи кухні, пробивання чеків на касовому апараті, доставка замовлення відвідувачу, розрахунок з ним, збір використаного посуду.

Робота протікає в приміщеннях, у спеціально обладнаних салонах-харчоблоках транспортних засобів чи на вулиці в період роботи літніх кафе. Робота пов'язана зі значними фізичними навантаженнями. Спілкування в праці інтенсивне, з великою кількістю людей - і відвідувачів, і працівників підприємства суспільного харчування.

Домінуюча професійна спрямованість - на роботу з людьми. Професійний тип особистості - соціальний, артистичний і підприємницький.

Домінуючий інтерес - до роботи в сфері обслуговування, торгівлі, суспільного харчування, схильність до живої, різноманітної роботи. Супутній інтерес - до кулінарії, до традицій національної кухні, до етики й естетики, до психології, до іноземних мов.

Необхідні якості. Офіціант повинен знати правила обслуговування відвідувачів і сервіровки столу, асортимент і кулінарну характеристику страв і напоїв, ціни на них, правила роботи на контрольно-касових апаратах.  У випадку роботи з іноземними від­відувачами необхідне знання іноземних мов у межах професійного розмовного мінімуму.

Для успішного виконання роботи офіціант повинен бути товариським, бездоганно ввічливим, легко вступати в контакти і розуміти особливості поводження людей. Необхідна стійка увага, розвинена оперативна і довгострокова пам'ять, розвинені рахункові здібності, гарний розвиток органів відчуттів (зору, нюху, тактильної чутливості). Потрібна фізична витривалість, швидкодія, ручна вправність з одночасним артистизмом.

     Бармен.

Історія виникнення барів сягає корінням в далеке минуле. Поява підприємств позадомашнього харчування пов'язана з розвитком професійної кулінарії.

З виникненням барів пов'язане мистецтво подачі напоїв. Слово "бар" має англійське походження (англ, bar) - невеликий ресторан чи частина ресторану, де відвідувачів обслуговують за стійкою.

Зараз відкриті цілі мережі барів, де можна відпочити, перекусити, і вони користуються великою популярністю.

Домінуючі види діяльності:

- підтримка чистоти і порядку в барі;

- дотримання черговості відпустки продукції;

- контроль за дотриманням чистоти посуду;

- чітке дотримання рецептури коктейлів;

- сервісне обслуговування відвідувачів алкогольними і безалкогольними напоями, що відповідають їхньому смаку;

- звірення наявності алкогольних і безалкогольних напоїв у барі з накладними;

- прийом і збереження товару;

- знання асортименту в барі;

- вимір кількості проданого товару;

- підрахунок коштів, що надходять у касу.

Якості, що забезпечують успішність виконання професійної діяльності:

Здібності:

- гарні знання правил подачі напоїв;

- уміння працювати з барними аксесуарами й інструментами;

- знання рецептури коктейлів;

- гарний розвиток моторики рук;

- гарний розвиток нюху;

- гарний розвиток довгострокової пам'яті;

- уміння швидко переключатися з одного виду діяльності на інший;

- розвиток творчої уяви;

- швидкість реакції;

- комунікативні здібності (уміння спілкуватися з людьми);

- фізична витривалість (здатність тривалий час проводити за стійкою бара, обслуговуючи клієнтів).

Особистісні якості, інтереси, схильності:

- доброзичливість;

- комунікабельність (схильність до спілкування з людьми, уміння слухати клієнтів і підтримувати розмову);

- акуратність;

- енергійність;

- ввічливість, вихованість;

- обов'язковість;

- презентабельна зовнішність;

- володіння бездоганними манерами;

- ініціативність;

- терплячість;

- здатність швидко виходити зі скрутних ситуацій;

- охайність;

- почуття гумору.




Ви можете поділитись цією інформацією з друзями, додати її до вибраного або підписатись на оновлення :
Карта НПЦ України
МОН України
Електронна ліцензі
Форма входу
Логін:
Пароль:
Наше опитування
Оцініть наш сайт
1. Відмінно
2. Добре
3. Непогано
4. Жахливо
5. Погано
Всього відповідей: 32
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0
Корисні посилання
Профорієнтаційний термінал
Block title
Block content
Block title
Block content
Мова сайту

Чернігівський центр ПТО © 2010-2024 Система Orphus