Рекомендації практичного психолога викладачам |
Агресивний учень
Психологічні рекомендації
Здається все добре зрозуміло, але як цього досягти викладачу? Пропоную вам принципи спілкування з агресивними людьми.
- Пам’ятайте, що заборони, та підвищення голосу – самі неефективні способи у виправленні агресивності.
- Дайте можливість таким учням своєчасно виплеснути напруження за допомогою фізкультурних хвилинок, читання вголос тощо.
- Важливо, щоб учень зрозумів, що він потрібен в класі, що його цінують та приймають. А для цього вам необхідно дізнатися про інтереси та здібності такого учня. Та перевести активність у корисне русло.
- Таким учням слід частіше надавати можливість працювати в групах, де успіх залежить від колективної роботи, вміння спілкуватися, домовлятися.
- Один із самих корисних способів змінити поведінку людини – це піймати її на хорошому вчинку. Кожен раз, коли учень стримує себе і не починає бійку, просто відмітьте, що він став сильнішим. Людина реагує на похвалу, користуйтеся цим, для того, щоб зробити добре відношення – звичкою.
- Допоможуть виховні години, де піде мова про почуття, емоції, та методи їх контролювання. Головне, щоб під час таких уроків було менше монологів, але не у якому разі не акцентуйте увагу групи на проблемних учнях.
Тривожна людина
Психологічні рекомендації
- Тривожну людину необхідно постійно підбадьорювати, демонструвати впевненість у перемозі, та можливості успіхів.
- Намагатися виховувати правильне відношення щодо результатів своєї діяльності. Вміння правильно оцінити себе.
- Спокійно та правильно відноситись до успіхів та до невдач. Не соромитись та не лякатися помилок, використовувати їх для розвитку.
- Формувати правильне відношення до діяльності та вчинків інших людей.
- Розвивати адекватне ставлення до оцінок, думок інших людей. Широко використовуйте музику, ігрові прийоми, рольові ігри.
Невпевнений учень
Рекомендації викладачам, батькам
Неуспішність, зовнішня байдужість, сором’язливість, незручність - прояви невпевненості у власних силах. Часто ми називаємо це «заниженою самооцінкою».
Як же виховувати впевнену у собі дитину, розвити адекватну самооцінку? Перш за все, необхідно викликати у дитини почуття поваги до самого себе, гордості, на основі більш точного розуміння своїх достоїнств, та недоліків. Виховувати сміливість бути самим собою та бажання досягти успіху.
Рекомендації по створенню у дитини адекватної самооцінки.
- Пам’ятайте, що кожен учень у вашому класі має право на помилку.
- Ніколи не порівнюйте такого учня із іншими! Пам’ятайте, що будь-яку людину можна порівнювати тільки із самою собою (яка вона була на минулому уроці, а яка на цьому і, можливо, яка вона буде наступного разу).
- Частіше використовуйте групові форми роботи, колективні завдання. Але особливо корисною для таких учнів буде саме парна робота.
- Частіше надавайте завдання, потребуючі спілкування: взяти інтерв’ю для класної газети, або прийняти участь у психологічному театрі, або підготувати цікаві запитання для уроку.
- Використовуйте контакт погляду. Сором’язливі люди уникають його. Поступово привчайте дитину дивитися у очі співрозмовнику.
- Не намагайтеся вирішити за такого учня будь-яке питання. Це ще раз доведе, що він сам ні з чим не може впоратися.
- Слідкуйте за тим, щоб відзначати успіхи учня. Але пам’ятайте, що похвала повинна бути відповідна дії.
- Якщо такий учень десь проявив ініціативу, підтримайте його. Нехай він спробує себе в ролі лідера.
- Частіше використовуйте рольові ігри та театралізовані вистави, де учню доведеться грати інших людей та відображати не свої почуття.