Рекомендації практичного психолога учням |
Ти вважаєш, що недостатньо впевнена в собі людина?
Ось деякі орієнтири впевненості:
1. Я маю право оцінювати свою поведінку, думки та емоції і приймати відповідальність за їхнє ініціювання і наслідки для себе.
2. Я маю право вирішувати, чи відповідальний я за вирішення проблем інших людей.
3. Я маю право змінювати свою думку.
4. Я маю право робити помилки і бути відповідальним за них.
5. Я маю право бути нелогічним у прийнятті рішень.
6. Я маю право говорити, що я чогось не знаю.
7. Я маю право говорити, що я чогось не розумію.
8. Я маю право говорити, що я не маю до цього ніякої справи.
9. Я маю право встановити особисті пріоритети.
10. Я маю право говорити «ні» без почуття провини.
Незабаром іспити?
Мета кожного учня – скласти іспит якнайкраще. А оцінка залежить від двох різних чинників: знань і вміння поводитися на іспиті.
Ось деякі поради психолога:
1. Майте вигляд впевненої у собі людини.
2. Спрямуйте розмову в потрібне русло.
3. Не втрачайте самовладання, якщо не знаєте відповіді на запитання.
4. Ведіть із вчителем діалог.
5. Змінюйте перебіг думок, перебудовуйте розмову у сприятливому напрямі.
6. Вдягніться на іспит охайно.
7. Говоріть неголосно, але чітко й упевнено, усміхайтеся.
8. Налаштуйтеся на неодмінний успіх, особливо на першому іспиті.
9. Продумайте поведінку і стиль розмови з викладачем.
10. Будьте спокійні й зосереджені на змісті відповіді.
11. Забудьте про образи на вчителів, батьків, узагалі відстороніться од усього непотрібного.
12. Заспокойте себе тим, що завтра буде день без іспиту, тому сьогодні слід показати себе якнайкраще.
Не можеш знайти спільної мови з товаришами чи одногрупниками?
Рекомендації щодо тактики поведінки при вирішенні конфлікту:
1. Виявляйте увагу до співрозмовника.
2. Виявляйте доброзичливість, товариськість.
3. Намагайтеся бути розкутим.
4. Будьте терпимими до слабостей інших, співчувайте їм.
5. Постійно підтримуйте зворотний зв'язок.
6. Можна уповільнити режим бесіди, якщо співрозмовник хвилюється.
7. Стежте за співрозмовником і встановіть із ним контакт.
8. Намагайтеся дивитися партнерові просто в очі.
9. Спробуйте подумки стати на його місце і зрозуміти його.
10. Спробуйте відчути: «А як би мені було?».
Рекомендації для покращення взаємин в учнівському колективі:
1. Щиро і доброзичливо стався до всіх одногрупників. Умій поважати їх, бачити позитивні сторони людей, будь привітним і щедрим на схвалення.
2. Виявляйте щиру, безкорисливу зацікавленість до всіх одногрупників.
3. Будь відвертим у стосунках. Якщо тобі щось не подобається, знайди в собі сили та сміливість відкрито заявити про це.
4. Не нав’язуй своєї думки товаришам. Дай їм самим дійти потрібного висновку.
5. Доводячи щось іншим, ясно, точно й аргументовано викладай свої думки. Але якщо ти помилився, відкрито визнай це перед одногрупниками.
6. Зміцнюй у товаришів віру в себе. Тоді у них виникне бажання самовдосконалюватися, що піде на користь і їм, і групі.
7. Не висміюй своїх товаришів.
8. Завжди виконуй обіцянки.
9. Не чекай, коли тебе покличуть н допомогу, намагайся прийти сам.
10. Допомагай і захищай тих, хто слабший за тебе.
11. Не вважай себе всезнайкою і не вихваляйся вміннями перед іншими. Це призведе лише до неприйняття і відчуження.
12. Перш ніж когось засуджувати, спробуй виявити причини негативного вчинку, поведінки. Критикувати і засуджувати вміє кожен, а зрозуміти людину і допомогти їй виправити свою помилку – дано не багатьом.
13. Перед тим, як висунути вимоги іншим, висунь їх собі.
14. Шануй думку товаришів. Якщо виникає суперечка, намагайся уникати категоричності і висловлювань на кшталт: «Це все дурниці!». Так ти викличеш лише роздратування і бажання зробити навпаки.
15. Роби внесок у спільну справу. Тільки спільними зусиллями можна досягти мети.
16. Виявляй ініціативу, бери активну участь у колективних справах.
17. Спробуй завоювати собі авторитет серед одногрупників сьогоднішніми справами, а не колишніми заслугами.