Психологічні поради молодим педагогам
·
Будьте оптимістами!
Педагогіка – наука суто оптимістична (втім, як і будь-яка наука; песимістичний
лише дилетантизм).
·
Частіше усміхайтесь.
Пам’ятайте: ваша посмішка
учням свідчить про те, що зустріч із ними вам приємна, посмішка створює в людей
загальний позитивний настрій.
·
Вчіться вітатися з
учнями, це дуже важливо. Тоном, яким ви кажете просте «Доброго дня», теж можна виховувати.
·
Не забувайте
найголовнішого: учні істоти парадоксальні (дорослі теж).
Не забувайте: в педагогіці
вирішальне значення має перша мить входження до аудиторії, перші уроки, перше
знайомство з учнями – все перше.
·
Плануючи свої перші
уроки, подумайте:
- з перших уроків виробляйте в учнів певний стереотип
поведінки, формуйте позитивні навички;
- які види робіт буде використано й виконано учнями на уроці,
що необхідно зробити, аби вони технічно грамотно виконували завдання, яка
спеціальна підготовка для цього потрібна. Пам’ятайте: більшість різних
порушень на уроці відбувається через недостатню завантаженість учнів корисною,
цікавою роботою. Особливо важливими є два елементи: чого вони навчаються,
виконуючи завдання, та до чого привчаться в процесі діяльності.
Пам’ятайте: ваша найголовніша справа – це спілкування з
учнями. Умійте відчувати радість від зустрічі з ними.
·
Вчіться вислуховувати
учнів до кінця навіть тоді, коли, на вашу думку, вони помиляються чи у вас
обмаль часу.
Пам’ятайте: кожен учень має
знати, що ви його вислухаєте.
·
Якщо маєте сумнів у
тому, як вчинити, краще не поспішайте.
·
У сумніві –
втримуйтесь.
·
Не бентежтеся через
свої помилки. Учні, на відміну від дорослих, завжди прощають нам помилки. Учні
дуже поблажливі до дорослих.
Пам’ятайте: міркувати – ваш
найголовніший обов’язок.
·
Знайдіть себе, свій
образ. Станьте індивідуальними, придивляйтесь до майстрів, обирайте прийоми які
вам по душі, прислухайтесь до думок, в тому числі й критичних.
·
Наполегливо опановуйте
навички самоаналізу уроку.
Пам’ятайте слова В.
Сухомлинського: «Один із секретів педагогічної творчості полягає в тому, щоби
пробудити у викладача інтерес до пошуку, аналізу своєї роботи. Хто намагається
виявити хороше й погане на своїх уроках, у своїх взаєминах з учнями, той уже
досяг половини успіху».
В.О.Сухомлинський
вважав, що немає людей більш допитливих, невгамовних, більш одержимих думками
про творчість, як викладачі.
«Найсильніший і
найшвидший
Не завжди
перемагає у життєвих битвах.
Рано чи пізно
перемога дістається тому,
Хто вважає, що
він зможе».
Американський
поет та філософ
Ральф
Емерсон