Ви увійшли як Гость | Група "Гості" Вітаємо Вас ! | RSS
Меню сайту
Пошук
Архів записів
Кухар. Офіціант. Кондитер.

Із покоління в покоління передавали люди досвід приготування їжі. Вони дбайливо зберігали всі традиції, пов’язані з їжею, розуміючи, що їжа - основа життя, здоров'я і благополуччя. Ще в Древній Греції виник культ Асклепія, міфічного лікаря-цілителя, що одержав у Римі ім'я Ескулап. Його дочка Гігея вважалася покровителькою науки про здоров'я, а вірною помічницею їх була куховарка Кулина. Вона стала покровителькою кухарської справи, що одержала назву "кулінарія" (від лат. culina - кухня).

У найдавніших писемних пам'ятках Вавилона, Єгипту, Китаю й арабського Сходу вже містяться записи окремих кулінарних рецептів. Всесвітню славу отримали вироби французьких гастрономів XIX століття: Карема, Кремона, Ескофьє й ін.

Кулінарія як наука виникла лише наприкінці XVIII століття. Розвиток професійної кулінарії пов'язаний з появою підприємств позадомашнього харчування. Виникли вони ще в Древній Русі. Спочатку це були корчми (від слов'янського кореня "корм"), у яких подорожуючі могли знайти притулок і їжу. Потім з'явилися придорожні трактири (від лат. "trakt" - шлях, потік) - готелі з обіднім залом і кухнею. У той же час поряд із трактирами у великих містах стали з'являтися ресторани (від фр. "restauration" - відновлення).

Перша кулінарна книга "Поварені записки" була складена С. Друковцовим у 1779 р.

Перша кулінарна школа була відкрита в Петербурзі 25 березня 1888 р. з ініціативи професора І.Є. Андрієвського і кулінара Д. В. Каншина.

Підприємства суспільного харчування відіграють важливу роль у житті суспільства. І сфера послуг продовжує вдосконалюватися і розширюватися з кожним роком.

Домінуючі види діяльності:

- прийом сировини та її переробка (добір сировини, перевірка її якості, зважування і відмірювання, просівання, очищення, перебирання, миття, дроблення, проціджування, протирання, змішування різних видів сировини і т.д.);

- підготовка напівфабрикатів;

- збереження продуктів;

- готування холодних закусок;

- готування гарячих страв;

- готування мучної випічки;

- оформлення страв перед подачею їх на стіл;

- готування й оформлення страв на замовлення для урочистих заходів;

- розробка нових технологій готування їжі, обробки сировини, готування страв і кулінарних виробів.

Якості, що забезпечують успішність виконання професійної діяльності:

Здібності:

- ручна спритність;

- здатність переносити значну фізичну напругу;

- тонкі смакові відчуття;

- високий рівень розвитку відчуттів температури, тиску, дотику, дотикальних відчуттів (уміння вчасно визначити готовність страв за допомогою доторкань, дотику, нюху і т.д.);

- гарне зорове сприйняття кольору (здатність чітко розрізняти усі відтінки кольорів), форми, розміру;

- добре розвитий окомір (уміння швидко і точно без зважування визначити масу напівфабрикату);

- достатній розвиток довгострокової словесно-логічної пам'яті (необхідно завжди пам'ятати основні інгредієнти, що входять до складу виробу, калорійність продуктів і інші значимі зведення);

- високий розвиток зорової образної пам'яті, смакової, нюхової і рухової пам'яті;

- творча уява;

- просторова уява;

- здатність переключатися швидко з одного виду діяльності на інший (переключення уваги);

- почуття часу.

Особистісні якості, інтереси і схильності:

- терплячість і витриманість;

- доброзичливість і привітність;

- відповідальність;

- акуратність;

- оригінальність;

- творчий початок;

- винахідливість;

- моторність.



     Офіціант.

Офіціант (від латинського officians - службовець) - працівник ресторану, кафе, бара, їдальні, закусочної, підприємства харчування в туристичних комплексах, готелях і на транспорті, що подає страви відвідувачам. В обов'язки офіціанта входить сервіровка столу, зустріч відвідувачів, знайомство їх з меню, у разі потреби - поради у виборі страв, одержання замовлення, передача замовлень у гарячий і холодний цехи кухні, пробивання чеків на касовому апараті, доставка замовлення відвідувачу, розрахунок з ним, збір використаного посуду.

Робота протікає в приміщеннях, у спеціально обладнаних салонах-харчоблоках транспортних засобів чи на вулиці в період роботи літніх кафе. Робота пов'язана зі значними фізичними навантаженнями. Спілкування в праці інтенсивне, з великою кількістю людей - і відвідувачів, і працівників підприємства суспільного харчування.

Домінуюча професійна спрямованість - на роботу з людьми. Професійний тип особистості - соціальний, артистичний і підприємницький.

Домінуючий інтерес - до роботи в сфері обслуговування, торгівлі, суспільного харчування, схильність до живої, різноманітної роботи. Супутній інтерес - до кулінарії, до традицій національної кухні, до етики й естетики, до психології, до іноземних мов.

Необхідні якості. Офіціант повинен знати правила обслуговування відвідувачів і сервіровки столу, асортимент і кулінарну характеристику страв і напоїв, ціни на них, правила роботи на контрольно-касових апаратах.  У випадку роботи з іноземними від­відувачами необхідне знання іноземних мов у межах професійного розмовного мінімуму.

Для успішного виконання роботи офіціант повинен бути товариським, бездоганно ввічливим, легко вступати в контакти і розуміти особливості поводження людей. Необхідна стійка увага, розвинена оперативна і довгострокова пам'ять, розвинені рахункові здібності, гарний розвиток органів відчуттів (зору, нюху, тактильної чутливості). Потрібна фізична витривалість, швидкодія, ручна вправність з одночасним артистизмом.

    




Ви можете поділитись цією інформацією з друзями, додати її до вибраного або підписатись на оновлення :
Карта НПЦ України
МОН України
Електронна ліцензі
Форма входу
Наше опитування
Оцініть наш сайт
1. Відмінно
2. Добре
3. Непогано
4. Жахливо
5. Погано
Всього відповідей: 32
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Корисні посилання
Профорієнтаційний термінал
Block title
Block content
Block title
Block content
Мова сайту

Чернігівський центр ПТО © 2010-2024 Система Orphus