Дозвілля |
Нова мета сучасної освіти-це особистісно орієнтована модель освітнього процесу, яка спрямована на формування освіченої людини, що добре орієнтується та активно і творчо діє в умовах демократичного суспільства.
Тому, в нашому навчальному закладі реалізація даних завдань спрямована на: психологічну перебудову діяльності педагогів з проблем виховання, переорієнтація на особистісний підхід до учнів; роз’яснювальну роботу серед учнів і їхніх батьків, переконання в необхідності самовдосконалення учнів; формування в учнів умінь і навичок самопізнання, осмисленню своїх потреб, умінь прогнозувати власне життя; включення учнів у процес самовиховання, самоосвіти; корекцію діяльності учнів з проблем самовдосконалення. Відповідно, системний підхід до формування особистості знаходить відображення у річному плані центру ПТО, розділ «Організація позаурочної роботи», де планується зміст заходів, спрямованих на поглиблення професійних знань і вмінь та виховання учнів, який реалізується через інтегровані напрями виховання, що в своїй єдності мають забезпечити гармонійний розвиток, можливості для активної творчої діяльності та самовиховання учнів, а саме: духовно-моральне виховання; техніко-трудове виховання; художньо-естетичне виховання; правове виховання; фізично-спортивний розвиток.
Використовуються групові форми позаурочної діяльності учнів і об’єднання учнів за інтересами, групові збори, виховні години, години спілкування, круглі столи, дискусії, перегляди фільмів, тренінги, Дні здоров’я, тижні методичних комісій, презентації, конкурси професійної майстерності, огляди художньої самодіяльності, тематичні виставки.
Індивідуальній виховній роботі відповідатимуть методи, що допомагають реалізувати виховну взаємодію на основі поваги і довіри. Це бесіди, індивідуальні заняття, консультації, доручення, створення виховних ситуацій.
Орієнтуючись на це, в ЧЦ ПТО було створено учнівське самоврядування «Перспектива», до складу якого входять такі центри:інформаційний навчально-пізнавальний, професійної діяльності, дисципліни і порядку, «Правова вітальня», «Психологічний всеобуч», бібліотечний центр «Етикет», «Етнографія і фольклор України», «Кафедра здоров’я», «Культура дозвілля».
Учнівське самоврядування «Перспектива» в нашому навчальному закладі дає можливість удосконалювати систему виховної роботи, створювати належні умови для виявлення, підтримки та розвитку здібностей, обдаровувань учнів, задоволення їх інтересів, потреб. Ми поважаємо власну гідність кожного учня, його індивідуальну життєву мету, створюємо сприятливі умови для його самовизначення, самореалізації та розвитку.
Соціальні перетворення в Україні вимагають внесення доцільних змін у зміст індивідуального розвитку учня, що передбачає індивідуально-особистісний підхід до виховання. Це й визначило шляхи методичної роботи з керівниками навчальних груп.
Все це обумовило зміст методичної роботи з організаторами виховної роботи в ЧЦ ПТО: з психологом: діагностика всіх учасників навчально-виховного процесу, засоби обробки результатів та проектування методичної освіти керівників навчальних груп, адміністрації, надання допомоги учням, колективам груп за результатами діагностики, налагодження продуктивної взаємодії учасників навчально-виховної роботи; з адміністрацією центру: планування та організація роботи за діагностичними даними щодо проблем та потенційних можливостей учнівського, педагогічного колективів та медпрацівника; із заступником директора з навчальної роботи: проектування, планування, організація виховної роботи з учнями та їх батьками; з керівниками навчальних груп: напрями роботи з учнями щодо керування розвитком кожного учня, мікрогрупи, групи, проектування виховного процесу як умови і засобу забезпечення особистісно-розвивального підходу до виховання учнів, технології конструювання та проведення корекційно-виховної роботи.